0%
Loading ...

Hair Removal

Images

Shaving

גילוח השיטה: שיטה ביתית וזמינה, מעבירים את סכין הגילוח על פני האזור השעיר, והעור על פניו נראה חלק. סף כאב: לא כואב בכלל – אבל חשוב לעשות זאת בזהירות כדי שלא להיחתך (רצוי עם ג’ל או סבון). מחיר: כמה שקלים בודדים לסכין חד־פעמית ועד עשרות שקלים לסכין רב־פעמית. למה כן: זהו האמצעי הזול, המהיר והפשוט ביותר, הוא אינו מכאיב ומתאים להסרת שיער מהרגליים, מבתי השחי ומצידי המפשעה (חשוב להקפיד על שימוש בסכין גילוח חד ונקי וכמובן למרוח קצף). למה לא: סכין גילוח חותך את השערה רק מעל פני העור ואינו מורט אותה מהשורש, ולכן יש לחזור על פעולת הגילוח לעיתים תכופות. מאוד לא מומלץ באזור הפנים בעיקר בגלל המראה הלא אסתטי של הזיפים שנוצר בימים שלאחר הגילוח.

Cream

קרם השיטה: פעולה דומה לגילוח, וגם דומה בתוצאותיה, אלא שבמקום לעבור עם סכין על פני העור, מורחים את המשחה, מחכים ומסירים בעזרת “שפכטל” קטן מפלסטיק שמצורף לאריזה. חשוב לבדוק על מקום נסתר בעור לפני השימוש כדי לוודא שאין רגישות לחומר. סף כאב: לא כואב בכלל. מחיר: כמה עשרות שקלים. למה כן: המשחה ממיסה את השערה הבולטת מעל פני העור ומסירה אותה ללא כל כאב. טיפול זול מאוד. למה לא: טיפולים תכופים עלולים לגרות עור יבש ובעייתי ולגרום לריח בלתי נעים. הצמיחה החוזרת גסה כמו בגילוח, ולא ניתן להשתמש במשחה על עור סדוק ופצוע. שעווה השיטה: יש שני סוגים של שעווה – שעווה קרה ושעווה חמה. את שני הסוגים צריך לחמם לפני השימוש. את השעווה החמה מסירים בלי אמצעי עזר, ואילו את השעווה הקרה מסירים בעזרת רצועות בד. אפשר לעשות זאת לבד בבית, ותמיד עדיפה ידה המיומנת של הקוסמטיקאית. סף כאב: כאב התלישה משתנה בהתאם לסף הסיבולת וכן למידת הרגישות של האזור בגוף. מחיר: תלוי באזור ובגודלו. 150-40 שקלים לכל טיפול אצל קוסמטיקאית. למה כן: יעיל וזול יחסית, מתאים לכל גיל, השערה אינה מתעבה וגדלה יותר ברכות. אחרי שימוש ממושך בשעווה מתחילות להיווצר “קרחות” בשיער. למה לא: לאחר כמה זמן השיער שוב גדל, השיטה די מכאיבה, לא מומלץ להסיר באזורי בית שחי ומפשעות בגלל מערכת הלימפה, ויש גם אפשרויות לכוויות, לרגישויות ולפצעונים וסכנת זיהום.

Eppilator

אפילציה השיטה: מחט חשמלית המוחדרת לזקיק השערה ומעבירה זרם חשמלי הצורב וממית את שורש השערה וכך מונע צמיחת שיער חוזרת. הטיפול באפילציה במחט חשמלית נעשה במהלך סדרת מפגשים ובעל שיעורי הצלחה גבוהים. תהליך האפילציה הוא מעין “כווייה מבוקרת” ומחייב מיומנות רבה, ולכן עליו להתבצע על ידי אפילטורית או קוסמטיקאית מוסמכת. כאשר הטיפול נעשה על ידי איש מקצוע הוא אינו מסוכן כלל, אך בהיעדר המיומנות הנדרשת יכול הטיפול להסב נזק לאזור המטופל ובמקרים חמורים יותר עלול להשאיר צלקת, כווייה, דלקת ואף כתמי פיגמנטציה. יש להקפיד על מחט חד־פעמית הנשלחת לפח מיוחד מיד בסיום הטיפול. אל תוותרו ובקשו במפורש לפתוח את המחט לנגד עיניכם. מכוני הקוסמטיקה הלא מקצועיים מוכרים ללקוח מחט אחת ומבקשים להביאה. סף כאב: כואב בכל חדירה של המחט. מומלץ לאלחש מראש עם משחה כמו “אמלה” שניתנת בקופות החולים בהנחה משמעותית. מחיר: 80-60 שקלים לרבע שעה, במצטבר כ־2,000 עד 4,000 שקלים לאזור – תלוי בגודלו ובצורך לחזור על התהליך. למה כן: יעילות גבוהה מאוד, אם כי לא אצל כל המטופלים, והיחידה מהשיטות האפקטיביות לאורך זמן שמתאימה גם לשיער לבן ולשיער פלומתי. מצוינת לאזורים קטנים ולשערות מקריות בעור ומתאימה לכל גיל. למה לא: שיטה כואבת מאוד שמחייבת אלחוש ופחות מתאימה לשטחי גוף גדולים כגון רגליים וידיים. יש להביא בחשבון מצב בריאותי – לדוגמה, אפילציה אסורה על חולי סוכרת ועל הסובלים מבעיות בקרישת דם.

Lazer

לייזר השיטה: בלייזר קיימות כמה שיטות וכמה מכשירים מתקדמים, והרעיון הוא כזה: קרן מונוכרומטית מזהה את המלנין (האחראי על הצבעים בגוף), האנרגיה מועברת אל הזקיק, והשערה מתנתקת מהזקיק. כשהעור יותר כהה האפקטיביות נמוכה יותר כי דרושה חדירה עמוקה יותר. מי שבוחר לעשות טיפולי לייזר כדאי שיברר ויבחר במקום עם מוניטין, עם ותק ועם ניסיון בתחום, כשהוא יודע שיוכל לחזור אם תהיה בעיה. חשוב שזה יהיה מקום שעובד עם טכנולוגיה מתקדמת כי זה גם מקצר משמעותית את התהליך וגם בטוח יותר. חשוב שתהיה מחויבות לתוצאה וכן שהמכשיר קיבל את אישור המ”ר של משרד הבריאות, את תו התקן האירופאי (CE) ורצוי את אישור ה־FDA האמריקאי. סף כאב: בדרך כלל תחושה לא נעימה של עקצוצים או של חום, אולם לא מדובר בכאב חד. במכשירים המובילים בשוק יש מנגנון קירור מובנה שמפחית משמעותית את עוצמת הכאב. מחיר: 8,000-2,000 שקלים באזורים הפופולריים. באזורים קטנים יותר, כמו שפם, המחיר נע סביב 1,200 שקלים (המחירים הם לכל תקופת הטיפולים). למה כן: משך היעילות הוא ארוך, וברוב המקרים, כשהאזור מטופל במקצועיות, הצמיחה לא חוזרת. למה לא: יש סיכון מזערי לכוויות בדרגה נמוכה, והוא גדול מזה שב־IPL בגלל העוצמה, אולם מטפל מקצועי לא יגרום לכך ברוב המקרים. הטיפול לא עובד כשמדובר בשיער בלונדיני, לבן או פלומתי. התוצאות מתקבלות אחרי כמה טיפולים.

IPL

טכנולוגיית IPL השיטה: בדומה ללייזר, הבסיס הוא שימוש בקרן אור, אלא שעומק החדירה של הקרן בשתי השיטות שונה וגם האופן שבו קרן האור עוברת. ב־IPL זה עובר כפולס, ובלייזר האנרגיה יותר חזקה. תהליך הסרת השערה מבוצע על ידי תרמוליזה – הפיכת אנרגיית אור לאנרגיית חום, אשר נבלעת במלנין של השערה ומוליכה אותו לזקיק. קרן האור מועברת באמצעות השערה המשמשת כאנטנה לזקיק השערה ומנתקת ביניהם, ובדרך זו הזקיק מפסיק להצמיח שערות חדשות. השיטה עובדת על ספקטרום רחב של קרניים ומתאימה להן בעלי גוון עור בהיר והן לבעלי גוון עור שחום, הן לשערות דקות והן לעבות. השיטה מתאימה לטיפולים בכל אזורי הגוף. מספר הטיפולים הנדרש משתנה מאדם לאדם – בממוצע 10-9 טיפולים, בדרך כלל כל שלושה חודשים (לשיער יש מחזור חיים, וזה פרק הזמן שדרוש). חשוב לוודא שהמכשירים קיבלו את אישור המ”ר של משרד הבריאות, את ה־CE האירופי ורצוי גם את של ה־FDA האמריקאי. סף כאב: פחות כואב מלייזר, בגלל השוני שבחדירת הקרן – מועברת בו פחות אנרגיה. מחיר: 8,000-2,000 שקלים, תלוי באזור. למה כן: כואב פחות מלייזר. הסרת השיער מחזיקה לזמן ארוך יחסית, וברוב המקרים כשהאזור מטופל במקצועיות, הצמיחה לא חוזרת. למה לא: זה דורש מחויבות ועקביות. מי שלא מגיע בזמנים שנקבעו לו יראה פחות תוצאות.